Hår

Goddag alla skogstroll och kokosbollar!
Många av er har sagt att mitt hår är fint, att det är fluffigt, vilket shampoo jag använder, om jag plattar det o.s.v..
Jag gör inte mycket, men här kommer en guide ;)
1. Tvätta håret 2 gånger med shampoo. Jag använder ''Aussie'' volume som går att köpa på Åhlens.
2. Ta LITE balsam från ''Aussie'' volume i topparna av håret.
3. När du klivit ur duschen lindar du in håret i en turban. Max i 10 minuter.
4. Låt håret torka av sig själv.. Men se till att från pannan ska håret ligga bakåt så att det får den där lilla extra volymen.
5. När håret är torrt, kan du använda en hårfön och slänga fram håret och blåsa lite i hårbotten.
(Det blir mer volym)
Det här är hur jag gör det. Sedan kan man ju avända platt-tång och locktång om man vill ha en sån frisyr, men jag passar bäst i så som jag har ;)

Kommentarer
Postat av: nadja

måste bara fråga varför tvättar du håret två ggr md shampoo ?

2011-01-31 @ 15:30:13
Postat av: Penny

Men om man inte har tid att låta håret självtorka, kan man ändå dutta lite balsam i topparna och sen föna håret eller?

2011-02-01 @ 16:43:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0